loading...

مقالات ترک اعتیاد

بازدید : 4
يکشنبه 27 اسفند 1402 زمان : 11:58

برای این که در مورد رخنه‌ اعتیاد و معالجه بیماری مزمن اعتیاد بدانیم، شروع می بایست با “اعتیاد” به نیکی آشنا شویم. اعتیاد یکی بیماری‌هایی مشاوره ترک اعتیاد در مشهد میباشد که‌این ایام در اکنون همه‌گیر شدن میباشد. بسیار از عزیزان و نزدیکان ما

مشغول این مریض بدون صدا می گردند و برخی از آن‌ها نمی‌توانند از آن نجات پیدا نمایند. درپی به نظارت بیشتر این اختلال می‌پردازیم.

اعتیاد چیست؟
وقتی که شخص نمی‌تواند یک عادت رفتاری را کنار بگذارد و یا این که یک ماده‌ی خاص را مصرف نکند، در گیر اعتیاد گردیده است. اعتیاد زخم‌های جسمی و دیوانه متعددی برای شخص به توشه می آورد. کلمه و واژه‌ی اعتیاد فقط مرتبط با سوء مصرف مواد مخدر، مثلا هروئین و کوکائین نمی شود. بعضی اشخاص به اجرا چند رفتارها اعتیاد دارند. به عنوان مثال نمی‌توانند قمار نکنند، نمی‌توانند بیش تر از اندازه خوراک نخورند و یا این که نمی‌توانند بیشتراز حد شغل نکنند.

اگرچه گونه های مختلفی از تعلق مانند اعتیاد به تلفن همراه وجود دارد، البته در‌این نوشته‌علمی بیشتر به اعتیادی می پردازیم که در مورد با سوء مصرف مواد مخدر میباشد. گاهی اوقات ممکن میباشد شخص به انگیزه یک نقص‌ جسمی یا این که خل وچل برای مدتی از داروی خاصی به کار گیری نماید و بعد از برطرف شدن مشکلش، نتواند آن دارو را کنار بگذارد. در این باره هم شخص در گیر اعتیاد شده است. اعتیاد در واقع یک بیماری مزمن قابل معالجه می‌باشد. بیشتر کسانی که معتاد به یک ماده یا این که اخلاق و رفتار می گردند، نخستین دفعه آن را به طور از روی اختیار و داوطلبانه به کار گیری کرده‌اند، البته در دفعات سپس از روی اراده از خویش نداشته و ناچار گردیده‌اند که آن شغل را تکرار نمایند.

مشورت روانشناسی

با برگزیدگان روانشناسان جمهوری اسلامی ایران از بینش یوزرها

۵۰۰+ سرویس
مشاهده همه
فرق اعتیاد و سوء مصرف در چیست؟
اعتیاد به مواد مخدر و سوءمصرف مواد با یکدیگر فرق دارا هستند. سوءمصرف شامل مصرف بیش از اندازه و یا این که مصرف دوز بالای یک مواد مخدر هست که قادر است به تندرست شخص و وضعیت اجتماعی وی زخم برساند. اما اعتنا داشته باشید که هر هر کس سوءمصرف مواد دارااست، معتاد وجود ندارد. به شخصی معتاد می گوییم که به اجرا اخلاق و رفتار و یا این که مصرف یک نوع ماده‌ی خاص اعتیاد داشته باشد و نتواند آن را کنار بگذارد. مثلاً شخصی که یک شب مقدار متعددی الکل می‌نوشد، عوارض جانبی آن را به جان می خرد و در کنار آن سرخوشی متعددی را هم تجربه می‌نماید. نمی‌توان بدین شخص گفت که در گیر اعتیاد گردیده‌است، مگر به صورت پیوسته و در شب‌های پی درپی در ادامه اینگونه سرخوشی، این معیار الکل را مصرف نماید و به عوارض آن توجهی نکند. به عبارتی‌طور که گفته شد، اشخاص می توانند به برخی رفتارها هم اعتیاد پیدا نمایند. بعضی اعتیادهای رفتاری عبارت‌اند از:

قماربازی
خوراک تناول کردن
وب
تلفن همراه
بازی
و اعتیاد به سکس
هر کس اعتیاد دارااست، سوءمصرف ماده یا این که خلق را ادامه می‌دهد و مشغول آسیب‌های بلند زمان آن میگردد.

جراحت‌ ها و آرم‌ های اعتیاد
اعتیاد سبب ساز ساخت و ساز علائمی مختلفی در اشخاص میشود که بعضا از آن‌ها عبارت‌اند از:

شخص معتاد مبتلا افت تحصیلی شدید می شود.
نمی‌تواند کوشش خیر در نزدیکی کار از خویش نشان دهد.
معمولاً پیوندها ضعیفی با اشخاص دیگر برقرار می‌نماید. مخصوصا اشخاصی که می دانند فرد به اعتیاد مبتلا است.
برای انجام شغل های روزمره‌ی خویش انرژی ندارد.
تغییرات ظاهری فاحشی در وی چشم می‌شود. برای مثالً به صورت ناگهانی وزن متعددی کم می‌نماید.
هنگامی که درباره‌ی سوءمصرف مواد از وی سؤالی پرسیده می گردد، جواب دفاعی می‌دهد.
مشورت فوری برای رخنه‌ اعتیاد

همین اکنون تماس بگیر

مشاوره روانشناسی تلفنیبهترین روانشناس

اشکال طرز‌ های سوراخ اعتیاد
پیشتر گفتیم که اعتیاد به مواد یک بیماری است و باید معالجه خواهد شد. معالجه این بیماری، ترک اعتیاد نامیده می گردد. شیوه‌های مختلفی برای رخنه‌ اعتیاد وجود داراست که هرکدام از آنها مطلوب برای یک شخص و مخدری میباشد که مصرف می‌نماید. حضور یک دارای تخصص روانپزشک برای تصمیم‌گیری در باب با تعیین طرز مطلوب برای رخنه‌ اعتیاد ضروری میباشد. از آن جایی که اعتیاد یک بیماری مزمن می‌باشد، نمی‌قدرت آن را یک‌سری روزه معالجه کرد. وقتی که شخص معتاد تمایل به رخنه‌ می‌گیرد، باید طبق اصول خاصی پیش رود و به صحت قدم بردارد. درپی به معرفی طریق‌های متفاوت رخنه‌ اعتیاد و معرفی آن ها میپردازیم. دقت داشته باشید که معالجه‌های شکاف اعتیاد می بایست سه آیتم را پیوسته در نرم افزار‌ی خویش رعایت نمایند:

کمک به رخنه‌ اعتیاد
کمک به پاک ماندن پس از رخنه‌
یاری به پویا بودن شخص میان خانواده، دوستان و جامعه.
طریق‌های رخنه‌ اعتیادی که در پی آورده می شوند، جزو نحوه‌های توفیق‌آمیز بوده‌اند. شایسته ترین و سریع‌ترین روش رخنه‌ اعتیاد برای کسی که متفاوت است. برای گزینش شایسته ترین نحوه رخنه‌ اعتیاد می بایست حالت شخص و ماده‌ مخدر مصرفی گزینه بازرسی قرار گیرد و شایسته ترین و سریع‌ترین روش برای وی تعیین گردد.

۱. سم زدایی
یکی از شیوه‌های اثرگذار در رخنه‌ اعتیاد، سم‌زدایی می‌باشد. در این نحوه، به عبارتی‌طور که از اسم آن می‌اقتدار برداشت کرد، ماده‌ی اعتیاد آور از تن شخص بیرون می‌شود. در فیض سم زدایی اثرات ماده‌ی مخدری که در تن متابولیزه گردیده است، کاهش پیدا می‌نماید. این عمل در قوانینی ایمن و فارغ از خطر ایفا می شود. تعیین این‌راه به عوامل مختلفی متعلق می باشد. در شرایطی‌که شخص بخواهد سم‌زدایی را گزینش نماید، بایستی پزشک وی با استیناف حالت شخص این‌راه را تأیید نماید. همینطور شرایط دیوانه شخص در گزینش این شیوه بسیار مؤثر میباشد. از طرفی معیار تعلق یکی‌از‌از دیگر از این کارداران میباشد.

غرض دیتاکس یا این که سم زدایی دوری از وخامت علائم رخنه‌ اعتیاد است. زمانی که شخص معتاد مصرف ماده‌ی مخدر خویش را به صورت ناگهانی کنار می گذارد، تن وی علائمی از خویش نشانه می دهد که می‌تواند شغل‌های روزمره‌ی او را مختل نماید. شدت بروز این علائم بستگی به معیار مصرف شخص دارااست. هر کسی تجارب‌ی متفاوتی از این‌راه دارااست، چون رخنه‌ مواد بستگی به نوع ماده و شدت اعتیاد دارد.

در سم زدایی از داروهایی استعمال میگردد که به شخص اذن می دهند رنج کمتری در زمان پروسه بکشد. برای بیشتر مواد مخدر، معمولاً تعدادی رو تا یک سری ماه ارتفاع می‌کشد تا علائم رخنه‌ اعتیاد برطرف گردد. دوران وقتی که شخص این علائم را نشانه می‌دهد به مفاد متعددی بستگی دارد که عبارت‌اند از:

نوع ماده‌ی مخدر
دوران فرصت مصرف مواد
شدت اعتیاد به ماده‌ی مخدر
نحوه مصرف ماده‌ی مخدر (کشیدن، میل کردن، تزریق کردن یا این که بلعیدن)
واحد سنجش مواد مصرفی در هربار استفاده
سوابق ی خانوادگی
ژنتیک
شرایط جسمی
شرایط کم عقل.
آیا می‌اقتدار در خانه سم‌زدایی کرد؟
سم‌زدایی در خانه ممکن هست منجر مرگ خواهد شد. در‌حالتی که که‌این روند پایین حیث پزشک شکل نگیرد، قادر است سبب ساز تسنج، دهیدراتاسیون یا این که تلف کردن آب تن و شوک گردد. اگر تعیین شخص سم‌زدایی باشد، چه در منزل و چه در راس و کمپ شکاف اعتیاد، حضور دسته کارشناس و کادر معالجه ضروری میباشد.
می‌خوای مصرف مواد مخدر رو رخنه‌ کنی؟ مشاوره بگیر

پزشک مشاوره اعتیاد
عوارض سم‌زدایی کدام‌اند؟
با وجود این که سم‌زدایی با غرض کاهش و تخفیف علائم رخنه‌ مواد اعمال می‌شود، عوارض و علائمی برای مریض به همراه می آورد. علائم سم زدایی مواد مخدر عبارت‌اند از:

اضطراب و خشم
بی‌خوابی
تهوع
تن درد و ناخوشی
تغییر‌و تحول خوی
کمبود خواب
ایراد تمرکز.
سم‌زدایی سریع و فوق سریع مواد مخدر
نحوه سریع و فوق سریع سم‌زدایی مواد مخدر از تن در برهه زمانی مجال کوتاه‌تری نسبت به سم‌زدایی بی آلایش شکل می گیرد. این شیوه در مدن زمان کوتاه‌تری مواد مخدر را از تن می‌زداید و علائم ترک را تخفیف می دهد. سم‌زدایی سریع گران‌قیمت و در عین موقتا خطرناک میباشد. درین نوع دیتاکس، مریض بیهوش می‌گردد و داروهایی به تن وی تزریق میشوند که جانشین مواد مخدر می شوند. این شیوه بیشتر برای عده ای کاربرد دارد که معتاد به هروئین و مسکن‌ها میباشند. مخاطرات این طریق از مزایای آن بیشتر می باشند و اجرا آن معمولاً توصیه نمی شود. سم‌زدایی سریع ممکن است منجر مورد ها پایین خواهد شد:

حمله‌ی قلبی
پارانویا
دمای بالای تن
عفونت
تهوع
استفراغ
آسپیراسیون
خفگی
مرگ.
سم‌زدایی فوق سریع در تعدادی ساعت انجام میگردد و معمولاً ۱ نفر از هر ۵۰۰ نفر جان سالم به در نمی‌مارک. همینطور به خیال و خاطر داشته باشید که سم‌زدایی اولی مرحله‌ی رخنه‌ اعتیاد می باشد و می بایست فرآیند دیگر به صورت پیوسته جاری ساختن پذیرند.

اولی مرحله از رخنه‌ اعتیاد سم زدایی میباشد که در زمان آن مواد مخدر از تن زدوده میشود. سم زدایی سبب ساز میگردد که عوارض و علائم رخنه‌ اعتیاد کمتر گردد. سم زدایی در خانه و فارغ از بازرسی پزشک می تواند منجر به مرگ شخص خواهد شد.

۲. معالجه رفتاری-شناختی (CBT)
درین معالجه به مصرف کننده اذن داده می گردد با اشتباهات و درگیری‌های فرضی خویش روبه‌رو گردد. امروزه از این معالجه به صورت وسیع به کارگیری می‌گردد. CBT به مریض این امکان را می‌دهد تا زوایای متفاوت اعتیاد را ببیند و با مشکلاتی که‌این بیماری برای وی پدید آورده میباشد روبه‌رو گردد.

زمانی که یک شخص معتاد با اثار بیماری خویش آشنا خواهد شد و با فرایند آن به خیر و خوبی آشنا باشد، بهتر قادر است به رخنه‌ آن بیندیشد. این معالجه به معتادان امداد می‌نماید اذهان منفی خویش را بشناسند و با آن‌ها رویا رویی نمایند. یکی‌از دلایل رفتن به سمت مواد مخدر، خموشی کردن این ذهن ها منفی در راز شخص میباشد. شخص برای این که به‌این افکار اذن‌ی ورود به سرش را ندهد، به مواد مخدر روی می‌آورد. در صورتی‌که اختلال اصلی شخص کشف خواهد شد و حل گردد، شخص دیگر نیازی به به کار گیری از مواد مخدر نمی‌بیند، از این رو روند سوراخ توفیق‌آمیز خواهد بود. در واقع با این معالجه میتواند ایراد را از ریشه حل نماید.

این اذهان منفی معمولاً استدلال تشکیل داد افسردگی و یا این که اختلالات دیوانه دیگر در کنار اعتیاد می باشند. این معضلات هم سبب مصرف بیشتر مواد گردیده و اعتیاد را تشدید می‌نماید.

ضمن این شخص فشارهای دیوانه متعددی را در زمان فرآیند رخنه‌ تحمل می‌نماید. در اکثر موراد هم شخص با ایرادات عاطفی و خانوادگی که در تاثیر اعتیاد برای شخص ایجاد شده است، دست و پنجه قابل انعطاف می نماید. صحبت با روانپزشک در این فرصت و هدایت شخص در یک مسیر روحی صحیح، بسیار کارامد خواهد بود.

برای این که در مورد رخنه‌ اعتیاد و معالجه بیماری مزمن اعتیاد بدانیم، شروع می بایست با “اعتیاد” به نیکی آشنا شویم. اعتیاد یکی بیماری‌هایی مشاوره ترک اعتیاد در مشهد میباشد که‌این ایام در اکنون همه‌گیر شدن میباشد. بسیار از عزیزان و نزدیکان ما

مشغول این مریض بدون صدا می گردند و برخی از آن‌ها نمی‌توانند از آن نجات پیدا نمایند. درپی به نظارت بیشتر این اختلال می‌پردازیم.

اعتیاد چیست؟
وقتی که شخص نمی‌تواند یک عادت رفتاری را کنار بگذارد و یا این که یک ماده‌ی خاص را مصرف نکند، در گیر اعتیاد گردیده است. اعتیاد زخم‌های جسمی و دیوانه متعددی برای شخص به توشه می آورد. کلمه و واژه‌ی اعتیاد فقط مرتبط با سوء مصرف مواد مخدر، مثلا هروئین و کوکائین نمی شود. بعضی اشخاص به اجرا چند رفتارها اعتیاد دارند. به عنوان مثال نمی‌توانند قمار نکنند، نمی‌توانند بیش تر از اندازه خوراک نخورند و یا این که نمی‌توانند بیشتراز حد شغل نکنند.

اگرچه گونه های مختلفی از تعلق مانند اعتیاد به تلفن همراه وجود دارد، البته در‌این نوشته‌علمی بیشتر به اعتیادی می پردازیم که در مورد با سوء مصرف مواد مخدر میباشد. گاهی اوقات ممکن میباشد شخص به انگیزه یک نقص‌ جسمی یا این که خل وچل برای مدتی از داروی خاصی به کار گیری نماید و بعد از برطرف شدن مشکلش، نتواند آن دارو را کنار بگذارد. در این باره هم شخص در گیر اعتیاد شده است. اعتیاد در واقع یک بیماری مزمن قابل معالجه می‌باشد. بیشتر کسانی که معتاد به یک ماده یا این که اخلاق و رفتار می گردند، نخستین دفعه آن را به طور از روی اختیار و داوطلبانه به کار گیری کرده‌اند، البته در دفعات سپس از روی اراده از خویش نداشته و ناچار گردیده‌اند که آن شغل را تکرار نمایند.

مشورت روانشناسی

با برگزیدگان روانشناسان جمهوری اسلامی ایران از بینش یوزرها

۵۰۰+ سرویس
مشاهده همه
فرق اعتیاد و سوء مصرف در چیست؟
اعتیاد به مواد مخدر و سوءمصرف مواد با یکدیگر فرق دارا هستند. سوءمصرف شامل مصرف بیش از اندازه و یا این که مصرف دوز بالای یک مواد مخدر هست که قادر است به تندرست شخص و وضعیت اجتماعی وی زخم برساند. اما اعتنا داشته باشید که هر هر کس سوءمصرف مواد دارااست، معتاد وجود ندارد. به شخصی معتاد می گوییم که به اجرا اخلاق و رفتار و یا این که مصرف یک نوع ماده‌ی خاص اعتیاد داشته باشد و نتواند آن را کنار بگذارد. مثلاً شخصی که یک شب مقدار متعددی الکل می‌نوشد، عوارض جانبی آن را به جان می خرد و در کنار آن سرخوشی متعددی را هم تجربه می‌نماید. نمی‌توان بدین شخص گفت که در گیر اعتیاد گردیده‌است، مگر به صورت پیوسته و در شب‌های پی درپی در ادامه اینگونه سرخوشی، این معیار الکل را مصرف نماید و به عوارض آن توجهی نکند. به عبارتی‌طور که گفته شد، اشخاص می توانند به برخی رفتارها هم اعتیاد پیدا نمایند. بعضی اعتیادهای رفتاری عبارت‌اند از:

قماربازی
خوراک تناول کردن
وب
تلفن همراه
بازی
و اعتیاد به سکس
هر کس اعتیاد دارااست، سوءمصرف ماده یا این که خلق را ادامه می‌دهد و مشغول آسیب‌های بلند زمان آن میگردد.

جراحت‌ ها و آرم‌ های اعتیاد
اعتیاد سبب ساز ساخت و ساز علائمی مختلفی در اشخاص میشود که بعضا از آن‌ها عبارت‌اند از:

شخص معتاد مبتلا افت تحصیلی شدید می شود.
نمی‌تواند کوشش خیر در نزدیکی کار از خویش نشان دهد.
معمولاً پیوندها ضعیفی با اشخاص دیگر برقرار می‌نماید. مخصوصا اشخاصی که می دانند فرد به اعتیاد مبتلا است.
برای انجام شغل های روزمره‌ی خویش انرژی ندارد.
تغییرات ظاهری فاحشی در وی چشم می‌شود. برای مثالً به صورت ناگهانی وزن متعددی کم می‌نماید.
هنگامی که درباره‌ی سوءمصرف مواد از وی سؤالی پرسیده می گردد، جواب دفاعی می‌دهد.
مشورت فوری برای رخنه‌ اعتیاد

همین اکنون تماس بگیر

مشاوره روانشناسی تلفنیبهترین روانشناس

اشکال طرز‌ های سوراخ اعتیاد
پیشتر گفتیم که اعتیاد به مواد یک بیماری است و باید معالجه خواهد شد. معالجه این بیماری، ترک اعتیاد نامیده می گردد. شیوه‌های مختلفی برای رخنه‌ اعتیاد وجود داراست که هرکدام از آنها مطلوب برای یک شخص و مخدری میباشد که مصرف می‌نماید. حضور یک دارای تخصص روانپزشک برای تصمیم‌گیری در باب با تعیین طرز مطلوب برای رخنه‌ اعتیاد ضروری میباشد. از آن جایی که اعتیاد یک بیماری مزمن می‌باشد، نمی‌قدرت آن را یک‌سری روزه معالجه کرد. وقتی که شخص معتاد تمایل به رخنه‌ می‌گیرد، باید طبق اصول خاصی پیش رود و به صحت قدم بردارد. درپی به معرفی طریق‌های متفاوت رخنه‌ اعتیاد و معرفی آن ها میپردازیم. دقت داشته باشید که معالجه‌های شکاف اعتیاد می بایست سه آیتم را پیوسته در نرم افزار‌ی خویش رعایت نمایند:

کمک به رخنه‌ اعتیاد
کمک به پاک ماندن پس از رخنه‌
یاری به پویا بودن شخص میان خانواده، دوستان و جامعه.
طریق‌های رخنه‌ اعتیادی که در پی آورده می شوند، جزو نحوه‌های توفیق‌آمیز بوده‌اند. شایسته ترین و سریع‌ترین روش رخنه‌ اعتیاد برای کسی که متفاوت است. برای گزینش شایسته ترین نحوه رخنه‌ اعتیاد می بایست حالت شخص و ماده‌ مخدر مصرفی گزینه بازرسی قرار گیرد و شایسته ترین و سریع‌ترین روش برای وی تعیین گردد.

۱. سم زدایی
یکی از شیوه‌های اثرگذار در رخنه‌ اعتیاد، سم‌زدایی می‌باشد. در این نحوه، به عبارتی‌طور که از اسم آن می‌اقتدار برداشت کرد، ماده‌ی اعتیاد آور از تن شخص بیرون می‌شود. در فیض سم زدایی اثرات ماده‌ی مخدری که در تن متابولیزه گردیده است، کاهش پیدا می‌نماید. این عمل در قوانینی ایمن و فارغ از خطر ایفا می شود. تعیین این‌راه به عوامل مختلفی متعلق می باشد. در شرایطی‌که شخص بخواهد سم‌زدایی را گزینش نماید، بایستی پزشک وی با استیناف حالت شخص این‌راه را تأیید نماید. همینطور شرایط دیوانه شخص در گزینش این شیوه بسیار مؤثر میباشد. از طرفی معیار تعلق یکی‌از‌از دیگر از این کارداران میباشد.

غرض دیتاکس یا این که سم زدایی دوری از وخامت علائم رخنه‌ اعتیاد است. زمانی که شخص معتاد مصرف ماده‌ی مخدر خویش را به صورت ناگهانی کنار می گذارد، تن وی علائمی از خویش نشانه می دهد که می‌تواند شغل‌های روزمره‌ی او را مختل نماید. شدت بروز این علائم بستگی به معیار مصرف شخص دارااست. هر کسی تجارب‌ی متفاوتی از این‌راه دارااست، چون رخنه‌ مواد بستگی به نوع ماده و شدت اعتیاد دارد.

در سم زدایی از داروهایی استعمال میگردد که به شخص اذن می دهند رنج کمتری در زمان پروسه بکشد. برای بیشتر مواد مخدر، معمولاً تعدادی رو تا یک سری ماه ارتفاع می‌کشد تا علائم رخنه‌ اعتیاد برطرف گردد. دوران وقتی که شخص این علائم را نشانه می‌دهد به مفاد متعددی بستگی دارد که عبارت‌اند از:

نوع ماده‌ی مخدر
دوران فرصت مصرف مواد
شدت اعتیاد به ماده‌ی مخدر
نحوه مصرف ماده‌ی مخدر (کشیدن، میل کردن، تزریق کردن یا این که بلعیدن)
واحد سنجش مواد مصرفی در هربار استفاده
سوابق ی خانوادگی
ژنتیک
شرایط جسمی
شرایط کم عقل.
آیا می‌اقتدار در خانه سم‌زدایی کرد؟
سم‌زدایی در خانه ممکن هست منجر مرگ خواهد شد. در‌حالتی که که‌این روند پایین حیث پزشک شکل نگیرد، قادر است سبب ساز تسنج، دهیدراتاسیون یا این که تلف کردن آب تن و شوک گردد. اگر تعیین شخص سم‌زدایی باشد، چه در منزل و چه در راس و کمپ شکاف اعتیاد، حضور دسته کارشناس و کادر معالجه ضروری میباشد.
می‌خوای مصرف مواد مخدر رو رخنه‌ کنی؟ مشاوره بگیر

پزشک مشاوره اعتیاد
عوارض سم‌زدایی کدام‌اند؟
با وجود این که سم‌زدایی با غرض کاهش و تخفیف علائم رخنه‌ مواد اعمال می‌شود، عوارض و علائمی برای مریض به همراه می آورد. علائم سم زدایی مواد مخدر عبارت‌اند از:

اضطراب و خشم
بی‌خوابی
تهوع
تن درد و ناخوشی
تغییر‌و تحول خوی
کمبود خواب
ایراد تمرکز.
سم‌زدایی سریع و فوق سریع مواد مخدر
نحوه سریع و فوق سریع سم‌زدایی مواد مخدر از تن در برهه زمانی مجال کوتاه‌تری نسبت به سم‌زدایی بی آلایش شکل می گیرد. این شیوه در مدن زمان کوتاه‌تری مواد مخدر را از تن می‌زداید و علائم ترک را تخفیف می دهد. سم‌زدایی سریع گران‌قیمت و در عین موقتا خطرناک میباشد. درین نوع دیتاکس، مریض بیهوش می‌گردد و داروهایی به تن وی تزریق میشوند که جانشین مواد مخدر می شوند. این شیوه بیشتر برای عده ای کاربرد دارد که معتاد به هروئین و مسکن‌ها میباشند. مخاطرات این طریق از مزایای آن بیشتر می باشند و اجرا آن معمولاً توصیه نمی شود. سم‌زدایی سریع ممکن است منجر مورد ها پایین خواهد شد:

حمله‌ی قلبی
پارانویا
دمای بالای تن
عفونت
تهوع
استفراغ
آسپیراسیون
خفگی
مرگ.
سم‌زدایی فوق سریع در تعدادی ساعت انجام میگردد و معمولاً ۱ نفر از هر ۵۰۰ نفر جان سالم به در نمی‌مارک. همینطور به خیال و خاطر داشته باشید که سم‌زدایی اولی مرحله‌ی رخنه‌ اعتیاد می باشد و می بایست فرآیند دیگر به صورت پیوسته جاری ساختن پذیرند.

اولی مرحله از رخنه‌ اعتیاد سم زدایی میباشد که در زمان آن مواد مخدر از تن زدوده میشود. سم زدایی سبب ساز میگردد که عوارض و علائم رخنه‌ اعتیاد کمتر گردد. سم زدایی در خانه و فارغ از بازرسی پزشک می تواند منجر به مرگ شخص خواهد شد.

۲. معالجه رفتاری-شناختی (CBT)
درین معالجه به مصرف کننده اذن داده می گردد با اشتباهات و درگیری‌های فرضی خویش روبه‌رو گردد. امروزه از این معالجه به صورت وسیع به کارگیری می‌گردد. CBT به مریض این امکان را می‌دهد تا زوایای متفاوت اعتیاد را ببیند و با مشکلاتی که‌این بیماری برای وی پدید آورده میباشد روبه‌رو گردد.

زمانی که یک شخص معتاد با اثار بیماری خویش آشنا خواهد شد و با فرایند آن به خیر و خوبی آشنا باشد، بهتر قادر است به رخنه‌ آن بیندیشد. این معالجه به معتادان امداد می‌نماید اذهان منفی خویش را بشناسند و با آن‌ها رویا رویی نمایند. یکی‌از دلایل رفتن به سمت مواد مخدر، خموشی کردن این ذهن ها منفی در راز شخص میباشد. شخص برای این که به‌این افکار اذن‌ی ورود به سرش را ندهد، به مواد مخدر روی می‌آورد. در صورتی‌که اختلال اصلی شخص کشف خواهد شد و حل گردد، شخص دیگر نیازی به به کار گیری از مواد مخدر نمی‌بیند، از این رو روند سوراخ توفیق‌آمیز خواهد بود. در واقع با این معالجه میتواند ایراد را از ریشه حل نماید.

این اذهان منفی معمولاً استدلال تشکیل داد افسردگی و یا این که اختلالات دیوانه دیگر در کنار اعتیاد می باشند. این معضلات هم سبب مصرف بیشتر مواد گردیده و اعتیاد را تشدید می‌نماید.

ضمن این شخص فشارهای دیوانه متعددی را در زمان فرآیند رخنه‌ تحمل می‌نماید. در اکثر موراد هم شخص با ایرادات عاطفی و خانوادگی که در تاثیر اعتیاد برای شخص ایجاد شده است، دست و پنجه قابل انعطاف می نماید. صحبت با روانپزشک در این فرصت و هدایت شخص در یک مسیر روحی صحیح، بسیار کارامد خواهد بود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 3
  • بازدید سال : 109
  • بازدید کلی : 109
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی